onsdag 22 september 2010

En härlig dag på "Vättansberget"


Hej goa kompisar!

Här så har vi kommit upp på Vättansberget utanför byn där jag bor. Vi tog en heldag i skogen i söndags. Det var jätteroligt men jobbigt. Men som tur var så hade mamma med lite torkade äppelbitar som jag och pappa har torkat i torken. Det är såååå gott det borde ni prova på.


Värmer mig lite vid elden i stugan. När vi gick upp så hade de en tipspromenad för både mamma och pappa och en för mig. Det är friluftsfrämjandet som har denna stuga. Och på söndagarna i september och oktober så har de "Alle man ut". Där köpte vi korv och grillade och man kunde köpa mackor om man ville det med.



Utsikten över byn där jag bor man kan inte riktigt se vårt hus här ifrån.



Mamma hittade så klart ett stenhjärta som hon var tvungen att fota såklart.


Men jag hittade också en rolig sten.



Ha en kul vecka goa kramar

ELIAS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar