fredag 1 juli 2011

Firat midsommar i Umeå med släkten.

Hej Alla glada kompisar med sommar lov!

Här är jag uppe i Umeå med mina släktingar och firar midsommar. Här är jag på väg ner till dammen för att klippa gräset runt dammen med min gammelfarbror Lasse.

Det är sååååå kul...


Här är Mona, mammas syskonbarn...

Mammas syrra och hennes döttrar Mona och Linda...

Bilderna har hamnat lite konstigt i bland så det blir lite rörigt. Mamma har kastat om dem lite... Har ni sett detta är en gräsklipparskoter... den går väldigt snabbt... Jonny Brottom hade satt en gräsklippare bakom denna skotern och klippte gräset, men den hoppade mest runt. gräsklipparen alltså.


Här sköljde vi färsk potatis, men vi tappade rätt många i dammen. Min moster talade om för mamma att man inte kan fiska med potatis, men jag tror att de skulle gilla potatis. Så de fick några extra av mig.


Här är jag i husvagnen och visst är jag lite lik "Danny" Sångaren i EMD, eller?

Här är Novalie, Lindas lilla tjej.
Men hon ville inte bada men jag älskar att bada och det gjorde jag rätt många gånger även om det regnade så tog jag ett dopp.



Min moster och min Morfar och mina kusiner....


Det fanns även tid för att åka ut med båten, men pappa ror lite sick sack...


Lasse och Maggi...

Husvagnen, dit längtar jag tillbaka till att få sova där igen.



Jag har världens bästa pappa!




Ännu en tur med båten...






Klippa är det bästa jag vet...




Världens bästa Mamma!


Ha ett härligt sommarlov
kram
Elias

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar